Profesionální vlasová kosmetika nebo kosmetika z drogerie. Co jsou jenom mýty a co je pravda?

Foto: Depositphotos
Foto: Depositphotos

V dnešní době je téma kosmetiky velice rozšířené, řeší se co je nejvhodnější pro pleť, ale i vlasy a proto se v dnešním článku zaměříme na to, jestli je dobré dát na rady kadeřníků, nebo je to jen jejich marketingový tah.

Pojďme si shrnout nejdůležitější rozdíly mezi těmito výrobky.

Určitě každý z nás navštívil alespoň jedenkrát za život kadeřníka, který nám doporučil svůj profesionální produkt, ale když řekl cenu protočily se nám panenky.

Kadeřníci jsou velcí odpůrci kosmetiky z drogerie, proč?

Důležité je složení a poměr prospěšných látek v produktech

Šampony, masky a kondicionéry. Když se nad tím logicky zamyslíme, proč jsou výrobky z drogerie o dost levnější? Často totiž obsahují velké procento vody, alkoholu, sulfátů a silikonů, ovšem zanedbatelné množství prospěšných látek. Kadeřnické produkty naopak mívají silnější koncentraci prospěšných látek jako jsou proteiny a látky které vlas hydratují.

Jsou nějaké následky používaní produktů z drogerie?

Pokud dlouho používáte kosmetiku z drogerie, můžete si všimnout že se vám s vlasy špatně pracuje například když si vlasy navlníte a po pár minutách jsou vlny pryč, nebo vám špatně chytá barva, mastí se hlava.

Vše hledejte za nekvalitní kosmetikou, jelikož špatné látky vám obalí vlas, ale i pokožku hlavy.                                                                                                       

Představte si to jako vrstvený krunýř, který do vlasu nepropustí žádné živiny, díky tomu se vlasy lámou, krepatí a padají, pokud není   zdravá pokožka hlavy, není zdravý ani vlas.

 

Problém je ovšem v tom, že se této krusty špatně zbavuje. Nejlepší je navštívit kadeřníka, který zjistí, jak moc je krusta silná. Je možné že vám bude stačit čistící šampon, ale někdy kadeřník musí udělat čistící lázeň, kterou rozhodně doma nezkoušejte.

Čistící šampon ovšem není zázračný, je potřeba ho používat určitou dobu, která se liší podle síly vaší krusty. Není dobré čistící šampon používat každé mytí, kadeřník vám určitě rád poradí.

Na obrázku z YouTube, vidíme Terezu Vlasákovou, která ukazuje, jak vypadá silikon z vlasů.                                                                                                                                                                                                                                                                   

Cena vs. kvalita

Nyní se zaměříme na to, proč se i přes vyšší cenu vyplatí kupovat šampon profesionální.                       
Určitě to zná nejen každá žena, ale i muž. Láhev vydrží na pár umytí, protože lidsky řečeno malé množství šamponu nestačí, neumyje pokožku ani vlasy.
Vezmeme-li v potaz profesionální šampon, ten je vždy více koncentrovaný, proto nám stačí jen malé množství na pořádné umytí.

Je nám tedy jasné že šampon který má 250ml vydrží déle než drogerkový 250ml.

Můžete se setkat i s profesionálními šampony v 1000ml láhvi.
Kadeřníci se ne vždy shodují, jestli je dobré prodat toto množství zákazníkům domů. Většina se však shodne, na dvou bodech proč neprodávat takto velká balení.

  • Bod první, je že šampon i jiné produkty mají určitou dobu spotřeby, po které není vhodné nadále produkt používat. Co si budeme, kdo spotřebuje litr šamponu za rok, když je ho na jedno umytí potřeba o značné množství méně.
  • Druhý bod je ten, že vlas v průběhu roku bude potřebovat jiné složení, samozřejmě ne vždy tomu tak bude. Hezký příklad se dá uvést na zdravých, nebarvených vlasech, které nepotřebují tak silnou výživu, jako kdybyste tyto vlasy následně obarvili.

Na co nás prodejci lákají?

Nyní se zaměříme na další důvody, proč lidé tíhnou ke koupi produktů z drogerie.

Typickým příkladem je to, že tyto značky si potrpí na poutavém obalu a vůni. Je důležité si uvědomit naše priority. Vlasy které voní, ale nemají tu správnou péči, nebo to že vlasy nám vonět tolik nebudou, ale za to dostanou přesně to co potřebují? Dalším důvodem je reklama, kterou vidíme všude v televizi, nebo na internetu. Málo kdo si ale všimne, že profesionální produkty reklamy z většiny nemají, nepotřebují je. Poslední důvod je ten, že si řekneme, že kadeřník přeci taky používá například Lóreal.

Co je tedy na tom tak špatného? Přeci Lóreal jako Lóreal ne?

Všimněte si, že v obchodech naleznete Lóreal Paris na rozdíl od toho, kdy půjdete ke kadeřníkovi, který používá Lóreal Professionnel. Název již o něčem vypovídá, je zřejmé že Lóreal Paris, bude nejspíše o něco kvalitnější, než typický Syoss, který slibuje, že budete mít vlasy jako od kadeřníka, pravda je ale jinde.

Nyní si pojďme uvést pár značek do kterých se vyplatí investovat.

  • Redken

Ten rozhodně stojí za to zmínit jako top produkt. Je na trhu opravdu dlouho, přesněji od roku 1960 kdy se vypracoval opravdu vysoko

  • Joico

Mezi kadeřníky, které tuto značku podporují a spolupracují s ní je Jana Burdová, která patří mezi nejznámější české kadeřníky.

Značka je na trhu od roku 1975 tedy též není poměrně mladá, opět tuto značku využívá známá kadeřnice Jana Burdová, kterou najdete ve městě Teplice v Čechách.

  • Kérastase

Tato značka je jen o 4 roky mladší, než předešlá a též se vypracovala velmi vysoko, se značkou spolupracuje známá kadeřnice Petra Měruchová.

  • MyDentity

Jako poslední značka je od známého vlasového influencera Guy Tanga. Tato značka je poměrně mladá, je na trhu od roku 2017 a přesto se vyhoupla na první příčky. Pracuje s ní opět známá kadeřnice Tereza Vlasáková.

Značek je samozřejmě více, ale tyto rozhodně stojí za zmínku.

Ze zdrojů českých kadeřníků

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 5]

Pokračovat

Post navigation

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


TOPlist